Laxpasta



Det här är en rikitg favorit som jag nog bjudit alla jag känner på. Det är en av mina paradrätter och en rikitg hjälpare i nöden. Är jag hungrig, har dålig fantasi och ont om tid blir det alltid denna rätt jag gör. Eller om jag vill bjuda vänner och bekanta på nått rikitg gott!

Portioner: 4st
Tid: 25min

Ingredienser
2 zuccini
ca 200g kallrökt lax
en hel purjolök
pasta för 4
(grädde)
parmesan

Gör så här:
  1. Skiva zuccinin, purjolöken och laxen. Börja med att steka zuccinin. Den ska bli mjuk och allt vatten ska försvinna, purjolöken kan du oxå lägga ner i stekpannan.
  2. Koka pastan under tiden. Följ anvisningarna på pakete.
  3. När pastan är klar och zuccinin känns färdig är det bara att lägga i den strimlade laxen och servera. Laxen behöver inte bli varm, det är en smaksak. På med lite riven parmesan på toppen och ÄT!
Tips. Vill man göra det krämigare kan man hälla på ca 1,5 dl grädde innan laxen och låta dt puttra lite. Personligen tycker jag att dt blir lite godare men vill man vara nyttig går det precis lika bra utan.

/Sophie

Kommentarer
Postat av: Lisa-Lotta

Åh! Mums! Låter och ser jätte gott ut! Det måste jag prova till helgen!

2009-12-10 @ 00:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0