Kladdmuffins

De här kladdmuffisn receptet kan vara bland de bästa jag någonsin stött på. Det är inget fancy recept med en massa krångliga ingredienser, utan det här är bara hederliga gamla kladdmuffins. Hur som, så tycker jag att ni absolut ska testa det här! Lovar att ni inte bli besvikna!

Tid: ca. 35 min
Mängd: ca. 25 st kladdmuffins (eller 2 st kladdkakor)

Ingredienser:
4 ägg
6 dl socker
3 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
8 msk kakao
200 g smält smör
(1-3 msk kaffe brukar jag lägga till)

Instruktioner:
Vispa ägg och socker poröst. Blanda torra ingredienser och häll i. Tillsätt smöret. Gör ca. 25 st, grädda dem i
160 C i ungefär 25 min. Jag brukar kolla till den liet då och då under de 25 min för att vara säker på att jag får den riktigt kladdig. Servere med lite grädde eller vaniljglass, om du vill. Garanterad succe!

Tips! Man kan även använda samma recept till kladdkaka, men tänk då på att den här smeten då räcker gott och väl till 2 st kladdkakor. Om du bara vill ha 1 kladdkaka, halvera doserna i recpetet bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0