Kyckling och spenat lasagne

Portioner: 4-5st eller en veckas matlåda
Tid: ca 1h

Ingredienser

4 kyckling filéer

400g frusen hackad spenat

1 gul lök

5dl grädde

2dl vitt vin

Ett paket lasagneplattor

Kryddor

1 msk mjölk

1 msk mjöl

Riven ost


Gör så här:
  1. Skär kycklingen i smala strimlor, krydda med salt och peppar och kanske något starkt. Stek i stekpanna och ställ åt sidan.
  2. Hacka löken och fräs i en panna, tillsätt spenaten och stek tills allt vatten är borta. Ställ även detta åt sidan
  3. Blanda nu vin och grädde och låt koka upp. Blanda sedan mjölet i kall mjölk och använd det till att reda såsen. Tjocknar inte såsen kan det behövas mer redning.
  4. Nu ska du lägga lasagnen. Varva sås, kyckling, spenat och lasagneplattor i en ugnssäker form och toppa med riven ost.
  5. Sätt in i ugnen på 225g i 20min(färska lasagne, 45min om plattorna är torra)
Tips! Den här lasagnen funkar perfekt att frysa in. Den funkar också utmärkt både som vardagsmat och om du vill bjuda någon på middag. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag lagade den här till mig o pappi ikväll, hade lite vitlök i med när jag stekte löken och kryddade kycklingen med lite cayenpeppar. Smakade MYCKET gott! Enda problemet med min lasagne var att jag gjorde bara 3 tjocka lager, så den såg inte riktigt ut som en lasagne på tallriken, skulle haft flera och tunnare lager så hade den vart perfa!

PussoKram

2009-12-16 @ 20:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0