Utvärdering!

Hej! Projektarbetet börjar närma sig sitt slut och det är dags för att avrunda. För att hjälpa oss får du jättegärna svara på några få frågor om vad du tyckt om vår blogg. Kan du inte svara på alla frågor så svara bara på någon. Skriv gärna om du är student eller inte när du svarar på frågorna också.


1. Har du fått användning av vår blogg?
2. Tycker du att du har ett behov av en sån här sida, med billiga och enkla recept?
3. Vad kan förbättras?
4. Är recepten tydliga?
5. Övrigt.


Tack så jättemycket!
/ Ulrika, Sophie, Julia och Kim

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. nej, jag har inte gjort någon av recepten i alla fall.

2. ja, det är bra för studenter.

3. skriva ut vad basskafferiet kostar också.

4. ja. men ibland skriver ni inte pris, och ibland är texten jätte liten.

2010-02-26 @ 16:35:03
Postat av: Anonym

1. Ja, om inte annat för inspiration till matlagning

2. Absolut

3. Att skriva ut basskafferiet, om än i parentes då man inte alltid har just dem varorna hemma...

4. Nej

2010-02-26 @ 17:59:20
Postat av: hanna

1. Ja, när jag behövt inspiration till recept så har jag alltid gått in här!

2. Ja!

3. Jämnare uppdatering

4. Ja! Det tycker jag verkligen!

5. Kul projektarbete ni hittat på :)

2010-03-01 @ 18:41:14
Postat av: Ewelina

1. Jag har fått jätte mycket användning av bloggen! (Framförallt det där med ingefärsteet ;) )

2. Ja det är klart. Det är både enkelt och kul att få tips av andra som också har god smak. =)

3. Bloggen är ju redan bra, men kanske kunde va kul med ett inlägg om dagen där det är en hel meny med idéer om "frukost-lunch-middags-tips". Men det kanske är svårt.. :S

4. Jag tycker att recepten är mycket tydliga.

5. Kul med inspiration till vardagen. :) Ni får gärna fortsätta uppdatera!

(Ja, jag är student.)

2010-03-04 @ 10:53:16
URL: http://eeweliina.blogg.se/
Postat av: Anonym

1. jag har inte använt bloggen, men så läser jag generellt sett inte så mycket bloggar.

2. absolut! särskilt om jag bott själv och behövt tänka på budget.

3. kanske för mycket innehåll i basskafferiet

4.ja



student är jag

2010-03-07 @ 20:58:08
Postat av: Allis

1. Ja, jag har använt bloggens recept flera gånger när jag varit ensam hemma och behövde laga något snabbt till mig själv. Super bra!

2. Ja. I högstadiet hade vi en "matlagnings-bok" med liknande recept och det använde jag mig av väldigt mycket när jag ville laga något annat än kokt korv till mig själv. Men när jag slutade så var vi tvugna att lämna in böckerna, men nu har jag fått tips här vilket är kul.

3. Håller med de ovan.

4. Ja det är de verkligen.

5. Fortsätt blogga!



Jag är student.

2010-03-08 @ 19:28:41
Postat av: Mathias

1. Nej det har jag inte, men jag har följt den ändå!

2. Är alltid tråkigt att laga mat till bara sig själv, då är denna blogg perfekt för inspiration.

3. Lite opålitlig uppdatering.

4. Ja det tycker jag.

5. Jag gillar i alla fall layouten!



Nej, jag är inte student.

2010-03-08 @ 23:59:53
Postat av: vincent

1)inte så mycket, men det har vart kul att läsa bloggen ändå! Den där ingefäraglassen var god!



2)Ja, när jag flyttar hemifrån skulle jag kunna tänka mig att använda er blogg.



3)Think outside the box, hehe



4)Ja, det tycker jag

2010-03-09 @ 19:56:54
Postat av: malin

1.japp jag har nog snott lite idéer av er hehe

2.Ja verkligen, supersvårt att veta vad för mat man ska laga

3. Hmm... kanske lite mer tips på smarta grejer?

4. Ja´, enkelt och bra sammanfattat. Inget onödigt trams.

5. Ni är så söta så man blir hungrig bara av att se på er. hihi

2010-03-09 @ 20:20:34
URL: http://malinsspokstad.blogg.se/
Postat av: malin

1.japp jag har nog snott lite idéer av er hehe

2.Ja verkligen, supersvårt att veta vad för mat man ska laga

3. Hmm... kanske lite mer tips på smarta grejer?

4. Ja´, enkelt och bra sammanfattat. Inget onödigt trams.

5. Ni är så söta så man blir hungrig bara av att se på er. hihi

2010-03-09 @ 20:31:26
URL: http://malinsspokstad.blogg.se/
Postat av: Jennifer

1. Ja har använt det många gånger när jag varit ensam hemma och behövt laga mat själv

2. Absolut, speciellt nu när vi ska börja vårat fattiga universitetsliv

3. som en tidigare sa. Dagsmenyer med lunch, frukost, middag

4. Ja dom är lätta att följa



är student

2010-03-10 @ 12:58:36
Postat av: elisa

1. Jag har kikat in då och då men tyvärr inte provat något recept ännu!

2. Absolut det har nog alla! Inspiration javisst!

3. Man kanske skulle kunna ta med både varmrätter men typ smoothies, goda röror till mackor etc? dvs tips för mellanmål

4. Bra o tydliga recept!

5. Bra sida tjejer o grymma recept. nu e jag hungrig!

2010-03-10 @ 12:59:39
Postat av: C

1. Jag läst dem och blivit taggad på att pröva en del men inte riktigt gjort det än

2. ja! Man behöver alltid inspiration till vad man ska laga!

3. Designen på bloggen kan göras roligare...

4. tydligt och bra

5. Ta inte bort bloggen bara för att ni är klara emd projektet!

2010-03-12 @ 17:55:04
Postat av: Carola

1.) Ja det har jag verkligen, när fantasin tryter drar jag mig hit

2.) Självklart! Det behöver väl alla studenter

3.) Bättre uppdatering och en mer intressant design

4.) Ja, recepten är väldigt tydliga och lätta att förstå

5.) En bra mix av olika recept :)



Ja, jag är student!

2010-03-17 @ 14:09:22
Postat av: Sofia

1. Eftersom jag inte bor ensam har ja inte använt den varje dag, men ibland när ja ska laga mat till hela familjen har jag gjort det.

2. När jag flyttar hemifrån, Absolut!

3. Roligare bilder och mer smårätter, typ mellis.

4. Ja det tycker jag.

5. Roligt projekt och fin design :)

2010-03-17 @ 14:12:53
Postat av: Putchi

1. Har du fått användning av vår blogg?

Jaa, jag tränar mycket och behöver därför äta mycket . Här finns många goda, lättlagade och billiga recept att använda.

2. Tycker du att du har ett behov av en sån här sida, med billiga och enkla recept?

Ja, se fråga 1.

3. Vad kan förbättras?

Kommer inte på något direkt.

4. Är recepten tydliga?

Ja

5. Övrigt.

Keep up the good work!

2010-03-17 @ 15:32:21
Postat av: Manlig JRAare

1. Njee inte än, men endast för att jag inte laga så mycket själv, kommer garanterat testa något.

2. När man flyttar hemifrån e den klockren!

3. Passa er för särskrivningarna :)

4. Jodå

5. Ni siktade mot stjärnorna, och nådde trädtopparna med råge!

2010-03-17 @ 15:41:42
Postat av: Sandra

1. Ja ibland.

2. Det är bra, står inte alltid så bra i kokböcker

3. Lite mer "röror", asså saker man bara kan slänga ihop mkt lättare skulle vara kul

4. Jodå

5. Inget spec.



är student

2010-03-17 @ 16:50:05
Postat av: Sebbi

1. Ja, testlagar då och då!

2. Det är alltid bra, så behovet skulle jag säga finns

3. Designen

4. Absolut, det står salt och då vet jag: jaha okej, det ska vara salt i maten.

5. Nix, inget övrigt här inte!

2010-03-17 @ 18:36:13
Postat av: lee

1. Yes! För en student som ser till att föda sin familj när föräldrarna är bortresta i fjärran länder eller som bara är allmänt trötta har haft en väldig användning! Här finns rätter som är snabba att få ihop, med en variation och som har gett familjen mat trots att alla egentligen är för trötta för att laga mat eller komma på vad de ska laga.

2.Denna sida är en bra vägledning för fattiga studenter, det är en variation på rätterna vilket gör det till ett bra komplement till en kokbok.

3.Tips på rätter som man kan laga stora portioner av för att sedan frysa in och äta flera gånger under veckan (ekonomiskt och sparar tid).

4.Yes tydligt, någon gång skulle det vara kul med bilder på hur vissa moment går till.

5. Bra reklam för bloggen! Ni har med era affischer visat att ni synts och jag hoppas att det har gett resultat i att flera går in på bloggen.

2010-03-17 @ 21:37:51
Postat av: Lena N

1. Jag har inte använt er blogg ännu (fick precis veta att den finns)men kommer definitivt att göra det. Den är mycket inspirerande och proffsigt upplagd. Bättre än många andra som förmedlar recept på nätet. Färgsättningen och bilden på er gjorde att jag blev mer intresserad av att fortsätta läsa vad ni gjort. Kreativa tjejer som försöker sig på ett område där många slåss om uppmärksamheten är inte lätt men ni har valt en mycket bra infallsvinkel som tilltalar inte bara studenter kan jag tänka mig utan även ensamstående med barn, pensionärer m.fl.

2. Absolut

3. Jag har använt er blogg för lite för att kunna svara på frågan

4. Ja, jag blir sugen att prova flera olika recept

5. Fortsätter ni så här kommer ni att gå långt!!!

2010-03-18 @ 10:31:18
Postat av: Magnus

1. Er blogg har varit mycket användbar som ett komplement till kokböcker och 5-minuters-tortellini.

2. Det känns som en bra ide att rikta bloggen mot prisklassen student och också att maträtterna går snabbt att tillaga, vilket är vad jag efterfrågar mest. Som student, lr ung i huvudtaget är det ju just pengar och tid man har dåligt av.

3. Inte mycket.

4.Mycket tydliga.

5. Snygg layout tycker ja, och som sagt bra målgrupp. Mat ska vara gott och snabbt, med betoning på snabbt om jag tillagar det och betoning på gott då alla förutom jag tillagar det.

2010-03-19 @ 00:28:30
Postat av: August

1. Ja, när jag behövt inspiration till recept så har jag alltid gått in här!

2. Ja!

3. Jämnare uppdatering

4. Ja! Det tycker jag verkligen!

5. Kul projektarbete ni hittat på brudar :)

2010-03-23 @ 17:17:00
Postat av: Albert

1. Jag läst dem och blivit taggad på att pröva en del men inte riktigt gjort det än

2. ja! Man behöver alltid inspiration till vad man ska laga!

3. Designen på bloggen kan göras roligare...

4. tydligt och bra

5. Ta inte bort bloggen bara för att ni är klara emd projektet!

2010-03-23 @ 17:17:57
Postat av: Nina

1. Ja, om inte annat för inspiration till matlagning

2. Absolut

3. Att skriva ut basskafferiet, om än i parentes då man inte alltid har just dem varorna hemma...

4. Nej

2010-03-23 @ 17:19:28
Postat av: Sanna

Jag gillar verkligen pizzareceptet! :)

2012-02-08 @ 18:03:38
Postat av: En student

1. Ja, bra att få inspiration till billig och god mat som student.
2. Ja, just att recepten är enkla att följa med tydliga instruktioner tycker jag är det som sticker ut mest.
3. Texten under er logotyp är alldeles för lång. Man kanske kan ha den på något annat ställe eller korta ner den något.
4. Ja, väldigt tydliga.
5. Bra sajt! Även om den inte är uppdaterad sedan en tid tillbaka ligger ju ändå recepten kvar att läsas.

2013-09-19 @ 12:52:04
URL: http://litteraturstipendium.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0