Ingefärste

Ingefärste är både gott och bra för kroppen. Hjälper jättebra när man är förskyld bland annat.



Portioner: 1
Tid: ca 10 min
Pris: mindre än 5 kr


Du behöver:
Färsk ingefära (5 kr/hg)
Vatten

Gör såhär:

Skär av ungefär en cm av ingefäran och skär bort skalet. Hacka sedan ingefäran så smått du kan. Lägg ingefäran i en kastrull med vatten. Koka upp och låt bubbla i cirka 10 minuter. Ju längre det kokar ju mer smakar det. Sila sedan bort ingefäran.
Klart. Jag tycker det är gott att ha en tesked honung i också.

/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Anonym

en tesked...?

2010-01-17 @ 00:13:27
Postat av: Gunilla

toppentips, ulrika! ska prova!

2010-01-17 @ 17:14:43
Postat av: Kim

OCH! man blir smal av det kan jag lova ;) eller.... jag har i alla fall läst om det hehehe :P

2010-01-18 @ 21:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0