Svampmacka

Det här gjorde jag för några dagar sen till något slags mellanmål, och trodde att det skulle bli gott. Men det blev så himla mycket godare än vad jag trott, och gick jätte snabbt, så tänkte dela med mig. Är inget avancerat alls.

Tid: 15 min
2 portioner
Pris: ca 30 kr


Du behöver:

4 skivor rostbröd (en hel limpa, ca 20 kr)
ca 6 champinjoner (går ju minst lika bra med vilken annan svamp som helst, men champinjoner kanske är lättast att få tag på) (ca 15 kr)
Salt
Smör
Ost

Gör såhär:
Sätt ugnen på 150 grader.
Skiva campinjonerna och stek i smör,salta.
Bre mackorna, lägg på champinjonerna, ju mer, ju godare, och täck med ost.
Sätt in i ugnen i ca 10 minuter, beror lite på ugn, men tills osten är smält och mackorna lite rostade.

Hur gott som helst!
/Ulrika



Kommentarer
Postat av: Maria

MKT GOTT!

Istället för smör hade jag majonäs på min och la på lite tomater, det blev oxå jätte gott och smakar precis som Sturekattens mackor :D En rikig höjdare

2010-01-12 @ 12:34:56
Postat av: malin

åh måste testas!!

2010-01-16 @ 20:02:52
URL: http://malinsspokstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0